Nadyun Csodája
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Ön nincs belépve. Kérjük, jelentkezzen be vagy regisztráljon

Játékmenettel, hozzászólásokkal kapcsolatos szabályok

Go down  Üzenet [1 / 1 oldal]

Arkhan Iyusu

Arkhan Iyusu
Adminisztrátor
Adminisztrátor

Üdv!

Itt szeretném részletezni az IC, avagy a játékon belüli térre vonatkozó szabályokat. Kitérni szándékozom a nyelvtanra, a bevezetett játékmechanikák használatára és az elfogadott formázási rendszerre. Természetesen, amit és ahogyan cselekszel karaktereddel, mind rajtad áll, ám korlátozások ilyen téren is implementálásra kerültek az élvezhetőség és a méltányosság kedvéért.

1. Emlékezz, hogy játszol!
Tágabb címet nem is adhattam volna a pontnak. A játéktéren belül a játékosok Nadyun Csodájának fantáziavilágában alakítanak egy-egy szereplőt, természetesen játékszerűen. Ez azt jelenti, hogy a mással folytatott interakciók nem valósak, nem ismered meg általa a monitor mögött ülő játékost. A gonosz karaktereket nem gonosz emberek irányítják, ennélfogva ha valakinek a karaktere kárt okoz a tiednek, nem vehető személyes ügynek! Ez fordítva is működik, ahogyan nem pikkelhet senki sem a másik karakterre csak azért, mert az azt irányító személyt ismeri és rivalizál vele. A valóság és a játék világa két különálló dimenzió és ezt véssük is az észbe! Pontosan ezen indokból OOC-jellegű hozzászólások megosztása IC sem külön posztban, sem a poszt valamely részén nem eshet meg, ahogyan saját emberi gondolataid sem sorakozhatnak fel a leírásban, hacsak nem a narratíva részeként van jelen.

2. Nyelvtan
Első sorban: magyarul írunk, nem létezik más nyelv az oldalon. A játékon belül talán, de erre lehetőleg és biztosan, ne használjunk a valósában megtalálható, más nyelveket! Ehhez kapcsolódóan pedig nem nehéz kitalálni, de a magyar helyesírás szabályait kötelező betartani! Természetesen nem lehet mindenki nyelvi professzor, a hibák elfogadhatóak és javíthatóak, mégpedig a hozzászólások legalján található "Edit" (magyarul: szerkesztés) gomb megnyomásával. Megjegyezném és figyelmébe ajánlanám mindenkinek, hogy apróbb hibák, bár bántják a szemet, nem keltenek krízishelyzetet, a nagyobb félreírásokat, melyek egész mondatokat értelmezhetetlenné tesznek, mindenképp javítsuk azonnal, lehetőleg el se küldjük abban a helyzetben. Ez azt jelenti, hogy elküldés előtt lehetőleg mindenki olvassa el még egyszer a hozzászólást, mielőtt mindenki láthatná. Ilyen problémák esetén, ha az alany játékos nem javítja hibáit, figyelmeztetést kap. A figyelmeztetések ignorálása és a hibák folytatása büntetést von maga után, ha a legelső hiba sincs javítva! Tegyük mindenki számára élvezetessé a játékot és ne rontsuk az élményt igénytelenséggel!

3. Egy hozzászólás írása
Hozzászólás játékostárs hiányában is írható, nincs kikötés hasonlóra. Így akár magában is játszhat az ember, esetleg NJK-k segítségével, de természetesen szívből ajánljuk, hogy más játékosokkal teljen az itteni idő, hiszen ezerszer élvezetesebbé teszi a történeteket. A hozzászólások írása a magyar elbeszélő írásmódban történik, tehát kötőjelet használunk párbeszédhez, idézőjelet gondolatmenetekhez, és a szabad szöveg a narrátor szava. Sokan használják az angol sémát, miszerint az idézőjel a párbeszéd jelzése (példaképpen admintársam is), ám itt a magyar a használatos.
Kitérnék a más játékosokkal folytatott jelenetekre is. Ha ketten játszanak, egyértelműen felváltva történik a hozzászólás. Abban az esetben, ha ez a szám magasabb, kéretik figyelembe venni azt és esélyt adni mindenkinek a hozzászólásra, mielőtt a másodikat is megírod! Közös megegyezés alapján ez kikerülhető, sőt, ez nem rendszerszerű, nincs kötelezővé téve, de nagyon is hangsúlyozzuk a méltányosság kedvéért. Abban az esetben viszont, ha panasz érkezik valaki viselkedésére, miszerint nem hagy időt más játékosok reagálására, az alany játékos figyelmeztetésben részesül az ügy kivizsgálását követően.
A hozzászólások írása jelenidőben történik, lehetőleg E/3-as személyben. Elfogadjuk az E/1-es személyt is, ám az általánosító stílusú narráció célravezetőbb.

4. A játéktér megosztott és nem privát
Ez csupán annyit jelent, hogy a játékosok szabadon hozzászólhatnak bármilyen jelenethez, aminek helyszínén maguk is tartózkodnak, lévén, a helyszín nem kisajátítandó, természetesen nem is lehetséges. Egy helyszínre való hozzászólás azonban még nem jelent közös játékot! A poszt legelején jelezhető, hogy a jelenet pontosan hol történik meg, így értelemszerűen, ha valaki a saját házában privát beszélgetést folytat egy másik szereplővel, annak beszélgetését maximum lehallgatni lehetséges, ha a helyzet adott vagy éppen betöréssel lehetséges a jelenetbe becsatlakozni. Ezek felsorakoztatott példák voltak, csupán szemléltetésképpen, hogy természetesen a logika határain belül történhet meg az ilyesmi. Ezen pont célja azonban főleg tisztázni, hogy nem jelenthető játékos olyan "magatartásért", amelyben a panasz csupán annyi, hogy mindig becsatlakozik egy előre meg nem beszélt jelenetbe, ugyanis senki sem tiltható ki sehonnan.

5. Egy hozzászólás adatai
Egyetlen reag sem lehet túl rövid, mely pontosan 500 karaktert vagy 200 szót jelent. Megírt hozzászólásod hosszát több weboldalon is megnézheted, ha csak bemásolod az adott részbe szövegedet, de íróprogramok is tartalmaznak hasonló funkciót, mint a Microsoft Word. A feltüntetett számoknál rövidebb hozzászólásokat automatikusan töröljük, s figyelmeztetésként egy privát üzenet érkezik a játékos számára, mely tartalmazza a hozzászólást, amit ki kell bővítenie. Ily módon hibás hozzászólások makacs erőltetése idővel büntetést von maga után.
Minden reag elejére, kvázi címként írandó a pontos helyszín leírása, ha szeretnénk ilyet, továbbá az érintett karakterek felsorolása. Példa erre a következő, melyet tételezzünk fel, hogy Ulgard helyszínre küldünk:

Példa:

|Könyvtár, első emelet|
|Natalia, Arkhan|

[Hozzászólás szövege...]

Példa vége.
(A példában látható függőleges vonalat AltGr+W lenyomásával lehet írni.)

6. Az NJK-szabály
Minden játékos szabadon használhatja és mozgathatja a nem játékosok által irányított karaktereket, melyek Nadyun Csodájának átlag emberei. Ám ellentmondásosan, ez a "szabadság" is korlátozott némileg. Bármilyen erősségű NJK-t is irányítunk, saját karakterünk közvetlen, s közvetett előnyre sem tehet szert egy NJK "akarata" által. A játékos karaktere felhasználhatja jelenlétüket, mint például ha tömegbe menekül üldözés közben. Lehetséges őket emberi falként használni, lehetséges velük párbeszédet folytatni, akár a sztoriban is játszhatnak fontosabb szerepet, ám egy több játékossal is rendelkező jelenetben egy NJK nem biztosíthat előnyt senki számára. NJK-k kitalálása lehetséges, akár név nélkül is, ugyanis szerves részük Nadyun világának, de nem jelentős a szerepük. Léteznek azonban "neves NJK-k", tehát olyan karakterek, kiket adatlappal is megajándékozunk, mert rendkívül fontosak a sztorit illetően. Ilyen például a Templom élén álló Faustina NJK, akár a Mágiaművészeti Egyesület 10-es szintű mágiaművésze, aki a tűz ágat irányítja. Az ilyen neves NJK-kat kizárólag moderátorok és adminok irányítáhatják és testesíthetik meg, ám apróbb mozgatásukra a játékosok is képesek, csupán döntéseket nem hozhatnak a nevükben, interakcióba velük kérésre lehet lépni, s személyiségüket figyelembe véve lehetséges csak megszólaltatásuk. Ha egy játékos bármelyik fentebb említett kritériumot kikerülve megszegi a szabályt, a hozzászólásának azonnali elvesztését szenvedi el. Az NJK-k bábok ugyan, de nem kihasználandók, s saját személyiségük csak annyira tisztelendő, mint egy játékos karakteréé.

Figyelem: Az SNJK/SNPC karakterek használata tilos, csak adminisztrátorok által vehetőek igénybe. Az SNPC karakterekkel csak akkor lehet interaktálni, ha azok adminisztrátorok által a színre léptek. Ellenkező esetben csak a róluk folytatott beszélgetés, avagy az említésük engedélyezett. SNPC karakterek használatára vonatkozó minden kérést figyelmen kívül hagyunk.

7. Nem lehetséges a teleportáció!
Helyszínről helyszínre vándorlás csupán jelzés használatával és környező területekre lehetséges! Az utazást magát meg kell írni, még ha csak átutazóban is tartózkodunk egy területen! Ily szabályok mellett lehetetlen például, hogy az Ulgardba posztolt hozzászólásunk után rögtön Totomgawa helyszínére írjunk. A rendszer nem akadályozza meg, de ezt figyelemmel kísérjük és regulázzuk! Ez META-játékot vonzana maga után, s a játékosok közti konfliktust egyszerűen intézné el egy tisztességtelen játékos esetében, nem mellesleg lehetetlen Nadyun világában, tehát logikátlan is volna. Ezért a szabály szerint, ha egy hozzászólásunk a helyszín utolsó hozzászólása volt, a legvégére odaírandó a következő jelzés:

Példa:

[Hozzászólás szövege...]

|Következő hozzászólás helyszíne: [helyszín neve]|

Példa vége.

8. Akció, reakció és interakció
Cselekvés szempontjából a karakterek kötetlenek, szándékaik szerint bármit elkövethetnek. Ám játékosként, íróként mindent feltételes módban kell végezz a szereplőddel! Senki sem szereti az "auto-hit" rendszert, ahol egy játékos önkényesen elítéli a történések tényleges lezajlását egy több játékost tartalmazó jeleneten belül. Ez legfőképpen igaz azokra az esetekre, amikor játékos játékos ellen harcol. Ha valamit a szereplőd meg szándékozik tenni, azt így is írd le, nem pedig úgy, mintha már be is fejezte volna. Minden támadás, avagy cselekvési szándék ténylegesen kimenetelét a reagáló játékos, avagy a "védekező" játékos dönti el, ha az az ő saját karakterét érintené. Ilyen módon a játék teljesen becsület-alapú. Egyértelműen, ha harcban egyezik ki két ember, már előtte tisztázniuk kell magukban, hogy a sérthetetlenség nem járható út, illetve nem is vezethet sehova, élvezhető játékmenethez meg pláne nem. Hacsak nincs mögötte közös megegyezés, az egyértelműen isten-módot használó játékos akár végleges tiltásban is részesülhet!
Varázslatok használata egy hozzászólásban maximum kétszer történhet! Kivételes esetekben (moderátor által irányított történetszál, küldetés, esemény, egyebek) ez a szám háromra is módosulhat, ám az ilyet tisztán láthatóan jelezzük! Ez a korlát azonban nincs kapcsolatban azzal, hogy a fluxtest mennyi varázslást bírna ki. Ha a karakter már kimerült, természetesen akár egyetlen varázslásra való készségét is elveszíti az időre.


Köszönöm, hogy elolvastad ezt a bejegyzést! Ha van még mit olvasnod a játék működésével kapcsolatban, kérlek ne habozz, igazán nincs sok olvasnivalód!

Vissza az elejére  Üzenet [1 / 1 oldal]

Engedélyek ebben a fórumban:
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.