You are not connected. Please login or register

Karakterkészítéssel kapcsolatos szabályok

Go down  Üzenet [1 / 1 oldal]

1Karakterkészítéssel kapcsolatos szabályok Empty Karakterkészítéssel kapcsolatos szabályok on Szomb. Feb. 16, 2019 1:48 am

Arkhan Iyusu

Arkhan Iyusu
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Üdv!

Ha ezen az oldalon jársz, valószínűleg új, esetleg visszatérő játékos vagy, illetve egy kis emlékeztetésre lehet szükséged. Pontokba szedem a szabályokat, hogy könnyebben átláthatóvá tegyem. Ha még nem olvastad el, kérlek tedd, s légy nagyon figyelmes!

1. Általános tudnivaló
A karakterkészítés első sorban a legfontosabb lépés, hogy részt vegyél a játékban. Egy elképzelt karakter, személyiség, egy kitalált szereplő híján egy ehhez hasonló játékot elkezdeni lehetetlen. Ám ez nem jelenti, hogy a kitalált személy, akit megtestesíteni kívánsz, muszáj mély leírással és részletes élettörténettel rendelkeznie. Az egyszerűség olykor előny, azonban tény, hogy egy jól kidolgozott karakter megkönnyíti egyesek dolgát mind játék és beleélés terén.

2. A karakter-adatlapok helye.
Minden játékos karakterét egy helyre gyűjtjük. Ezeken az adatlapokon megtalálható az adott szereplő tulajdonságai; fizikai megjelenéstől kezdve életük eddigi története. A Főoldalról a "Nadyun világa" fórumra navigálva megnyílik az oldal, ahol többek közt megtalálható az "Adatlapok" nevű gyűjtőfórum - amit akár ide kattintva is elérhetsz. Itt található az összes, játékba felvett és elfogadott szereplő adatlapja, mely mindig az adott karakter nevével rendelkezik. Hogy ide - és ezúttal a játék világába - beiktathasd saját karaktered, először a "Jelentkezések" fórumba nyitnod kell egy új bejegyzést, melynek címe a választott név, melyen Nadyun világában hívni fogják. Ezt a fórumot a Főoldalról érheted el, vagy ide kattintva. A jelentkezés akkor elfogadható, ha a szabályok szerint megfelelő.


3. Hogyan írandó meg egy jelentkezés?
Igazán nem bonyolult a folyamat, csupán időigényes, nem mellesleg némi kreativitásra és becsületességre van szüksége az embernek. Bármilyen történetet meg lehet élni egy fórumos szerepjátékon keresztül, ahogy abban mi hiszünk, ezért is a Nadyun Csodája nevű játékunkban aligha található korlátozás azt illetően, hogy ki akarsz lenni a játékon belül. Értelemszerűen a felvázolt setting - melyről itt olvashatsz - megakadályozza pár dolog kivitelezését, így példa kedvéért a sci-fis karaktereket és az arra hajazó előtörténetek. Nadyun Csodája egy fantasy játék elsősorban, s ezt valószínűleg nem utoljára olvasod az oldalon. A jelentkezés írása a gyakorlatban egy séma használatát igényli majd, amit itt lehet elérni. A séma tartalmazza az "általános adatokat", melyek megadása nélkül a jelentkezés elfogadása nem lehetséges. Továbbá megtalálható az "egyebek" rész, amit nyugodtan ki is lehet hagyni, megadásuk nem megkövetelt, csupán színesíti a karaktert. Az egyebekhez szabadon hozzáadható saját megnevezett adat is, ha úgy tetszik. Ha a jelentkezés készen van, csak várakozni kell, a moderátorok közül valaki leellenőrzi, s ha megfelel, jóváhagyja és megalkotja a személyes adatlapodat; a játékot akár kezdheted is! Abban az esetben, ha a jelentkezés elutasításra kerül, nincs miért elszomorodni, csupán valamire nem figyeltél fel és hiba csúszott az adatokba, esetleg nem illik a világba, de orvoslás után újabb mérlegelés alá vetik a jelentkezést. Szabad vagy karaktered elkészítésében, de Nadyun Csodájának fantasy világához való alkalmazkodás elvárt.

4. Erőviszonyok: fairplay és god-mode.
Mivel egy FRPG-ről, azaz Fórumos Szerepjátékról beszélünk, tekintettel kell legyünk játékostársainkra. A világ nem tied, s nem az enyém, ez a világ a játékosoké! Sajnos, nem sajnos, az erőviszonyok méltányos felállítását elvárjuk az új jelentkezőktől és a visszatérő játékosoktól is. Nem létezik kivételezés az oldalon. Amire vezetni akarom a gondolatmenetet: nem támogatjuk a hírhedt "god-mode"/"god-modding" jelenséget, mely a szó szerinti jelentésben istenmódot jelent. A megalkotott karakterek olyan EMBEREK, akik egy közös történet szereplői, más-más játékos által irányítva és megszólaltatva. Az izgalmas játékmenet és sztori érdekében is szigorú szemmel figyeljük meg az új és régi játékosok viselkedését is IC, azaz játékon belül, s ugyanígy mérlegeljük egy újonnan jelentkező karakter erejét is. Egy olyan játékos, aki szeretné kiélni harcos karakterének életét, ne számítson sérthetetlenségre, sem "főszereplői vérre", amely majd csodával határos módon kihúzza őt a pácból, ezért ha egy harcban valóban veszélyes alakot szándékozol teremteni, azt a valósághoz méltóan tedd, adj neki izmokat! Edzést kerülő, vékony karaktereknél nem látunk szívesen kétkezes kardot. Éppen ezért a karakterek elkészítésekor az erőviszonyokra gondolva alkossuk meg szereplőnket, az isten-szintet pedig lehetőleg messzire kerüljük el mind, ugyanis ennek legkisebb jelét látva is a moderátoroknak kötelessége figyelmeztetni a játékosokat. Nem ellenezzük a hihetetlen és legendás, alighanem lehetetlennek tűnő tettek megírását, de ez lehetőleg ne a karakterkészítéskor történjen, hacsak nincs rá nyomós indok adva, vagy a szereplő nem kifejezetten jut óriási előnyhöz belőle.

5. Karaktermásolás, crossplaying, lopás.
Ha fantasy FRPG-t játszol, valószínűleg ismersz is pár olyan, már létező képzeletbeli alakot, akiket szívesen alakítanál. Ennek lehetőségét fenntartjuk, ugyanis kevés indok szól ez ellen. Ám a jogokkal való tisztességes bánásmód érdekében a névnek nem szabad azonosnak lennie. A crossplaying ilyen értelemben és ezzel a feltétellel lehetséges, ám valahogyan még mindig szükséges megoldani, hogyan is építhető be Nadyun világába. Érthető, hisz Harry Potter beépítése kissé bonyolult lenne, tekintve a teljesen különböző mágiarendszert. Ám lehetséges lemásolni a személyiségét, ha mindenképp őt szándékozik alakítani valaki. 
A karaktermásolás valamivel könnyebb, de továbbra is érzékeny pont. Meglehet, már játszottál más FRPG-vel és szeretnéd áthozni ide eddig felépített szereplődet. Egyértelműen, semmi nem akadályoz meg abban, hogy egy-az-egyben lemásold, hisz a tied. Ám a fantasztikus képességek szortírozása továbbra is elvárt, nem mellesleg az eddigi szint (ha van is), nem konvertálható át.
Mások karakterének ellopását azonban semmiképp sem támogatjuk! Kevés ember próbálkozik meg hasonlóval, de sajnos olykor előbújik ez a jelenség, hogy más FRPG-kről halásznak az emberek lustaságból már létező és megalkotott adatlapokat. Orvoslásként, ha valakit lopás gyanúja árnyékol be, egy e-mailes igazolást kérünk. A másik FRPG, melyben a szereplő megtalálható, rendelkezik egy e-mailcímmel, ez szinte biztos. Az igazolási folyamatban csupán annyi a teendő, hogy a lopást elszenvedő karakterhez tartozó e-mailcímről egy üzenetet postázunk a moderátornak, aki az ügyet felügyeli. Ha a játékos nem tudja bizonyítani, hogy a karakter eleve az övé volt, s csupán másolja ottani szereplőjét, a játékos tiltásra kerül, ha már játékba kezdett. Ha még csak a jelentkezéskor derül fény rá, a jelentkezés átírására lesz kényszerítve.

6. Formázás, színek és képek
A formázási opciók mind a játékosra vannak bízva, csupán pár kikötés létezik. Kezdve a láthatóságnál: a jelentkezésed úgy írd, hogy annak színe ne akadályozza az olvashatóságot. Megírtad, lehet; átszínezted és olvasható, lehet. Ám ez nem jelenti, hogy a végeredményre is igaz. Az elküldés (Send) gombja mellett található az előnézet (Preview), ennek használata kötelező! Ezzel csak megtekintheted eddigi haladásod, az üzenet nem kerül elküldésre, sem törlésre, de pontosan megmutatja, hogy ha jelenlegi formájában elküldenéd, hogyan nézne ki. Használjuk ezt a funkciót!
Képek beillesztése lehetséges és megengedett, főleg ha saját rajzzal vagy csak egy nagyon kedvelt képpel szeretnénk csinosítani az adatlapot. Ezzel kapcsolatban kizárólag a mértékletességet várjuk el! Például: a kinézet leírását nem lehet megspórolni egy kép beillesztésével! Ez a példa pedig mindenre igaz, a kép nem pótlásként, hanem kiegészítésként, szemléltetésként és díszként van jelen, akárcsak egy képeskönyvben. Ezen az oldalon és ebben a játékban a betűkből, mintsem a képekből olvasunk!

7. Karakternév
A játékbeli neved különbözik a regisztrációs nevedtől, avagy a felhasználónevedtől. Mindenesetre, a játék világában a magyar a beszélt nyelv, s így is hívják, nevét pedig Magyáról kapta, a nőtől, ki a legelsőként írt betűket Nadiya törzseiből. A karakternév ezért magyar stílus alapján íródjon, tehát első a vezetéknév, amely a családot jelzi, második pedig a keresztnév, melyen szólítanak majd. Ennyi megkötés vonatkozik csupán erre, nem kötelező magyar nyelvű vezetékneveket, sem keresztneveket adni, ahogyan nem szabály nálunk az ejtés szerinti írásmód sem. Szerintem ez tökéletesen látszik az én karakternevemen is, melyet angol módra ejtünk ki a játékon belül is. Erre nincs kifejezetten történetbeli indoklás, csupán a név egyedi, mind megjelenésében, mint kiejtésében, így szabadon választhatsz bármilyen hangzású nevet. Mivel ezen a weboldalon csak írunk, nem szükséges leírnod a tényleges kiejtést, de nyugodtan megteheted jelentkezési lapodon és az adatlapon is fel fogjuk tüntetni, hogy senki se ejthesse ki rosszul fantázianeved.
A karakterneveden a Profil menüpont alatt, a Karakter lap fülnél módosíthatod, avagy itt.

8. Átok mágiaművészet
Több mágiaművészet közül választhatunk, mikor a fluxtest affinitásának kiválasztásán gondolkodunk. Ám egy az iskolák közt tiltva van kezdő játékosok számára, ez pedig az átkok mágiaművészete. Mivel kaotikus, halálhozó és messze az egyik legerősebb harcban, nem engedhetjük meg azonnali használatát. Olyan játékosok, akik bizonyítottak és teljesítettek már az oldalon, felvehetik a kapcsolatot egy moderátorral, hogy ilyen karaktert kezdhessenek. Az olyan felhasználók, melyek kérés és engedély nélkül nyitottak ilyen karaktert, jelentkezésüket azonnal elutasítjuk!


Köszönjük, hogy elolvastad a szabályzat ezen részletét! Kérlek, folytasd, ha van még miről tudakoznod, egyéb esetben akár el is kezdheted a játékot! Találkozunk a chaten és IC!



A hozzászólást Arkhan Iyusu összesen 2 alkalommal szerkesztette, legutóbb Vas. Feb. 17, 2019 6:03 pm-kor.

Vissza az elejére  Üzenet [1 / 1 oldal]

Permissions in this forum:
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.