Nadyun Csodája
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Ön nincs belépve. Kérjük, jelentkezzen be vagy regisztráljon

Különböző játékmechanikák

Go down  Üzenet [1 / 1 oldal]

1Különböző játékmechanikák Empty Különböző játékmechanikák Hétf. Márc. 18, 2019 4:44 pm

Arkhan Iyusu

Arkhan Iyusu
Adminisztrátor
Adminisztrátor

Üdv!

Mint az elvárható egy játéktól, így Nadyun Csodájától is, ahhoz hogy egyedi lehessen, egyedi játékmechanikákat is alkalmaznunk kell. Itt felsorolom azokat a nevezetes fogaskerekeket, melyek működtetik a játék szívét és elengedhetetlen részei a játéknak, bár magyarázat szükséges velük kapcsolatban. Íme, pontokba szedem őket, melyek nevei azonosak az abban alanyként szereplő mechanikával.

Anyagi rendszer:
Játékunkban nem tartjuk számon, kinek mennyi pénze van az IC világban. Így tehát, mint minden részről a játék, ez is a becsületre van bízva. Igen, valószínűleg megfordul a fejedben, hogy csak lustaságból nem adtuk hozzá a játékhoz, s ez is talán csak részben lenne igaz. Az igazi indok, amiért nem adtuk végül hozzá, hogy ez a játék valóban a szerepjátszásról szóljon, nem pedig a végeláthatatlan gyűjtögetésről, idegen szóval "grind"-ról. Mindenki maga megszabhatja szereplőjének vagyonát, ám értelemszerűen a túlzást nem toleráljuk. Lehetsz piszok gazdag, akár lehetsz egy mindenét elvesztett remete is, tőled függ, de egy rendszert alakíts ki magadnak, s tarts is magad hozzá, ezt elvárjuk. Légből kapott hirtelen meggazdagodások vagy elszegényedések nem lehetségesek pusztán önerőből, ezt maximum mesélőkkel vagy eseményeken (eventeken) lehet kivitelezni a méltányosság kedvéért. Szó szót követ és csak egy a vége: legyél becsületes, hogy ez a rendszer, melyet azoknak találtunk ki (vagy éppen nem találtunk ki, ahogy szeretnéd), azok élvezhessék az igazi, kötetlen szerepjátszás örömét.

Interaktív térkép:
Azt mondtam, hogy kötetlen? Jó, ez nem teljesen igaz. Az interaktív térkép létezése nem véletlen és nem csupán azért létezik, hogy jól mutasson, s azt az illúziót keltse, hogy "tényleg, hú de sokat dolgoztak az oldalon!" Először is: ha egy helyszínen szerepelni akarsz, annak helyszíni fórumát kell elérned, ezt pedig a térképen keresztül teheted meg, ha rákattintasz a helyszín nevére. Másodszor pedig: a térképen látható távolság a játékmenetet is befolyásolja. Egyik helyszínről a másikra csak akkor lehet utazni, ha az szomszédos a jelenlegi pozícióddal, tehát ha messze kívánsz utazni, több helyszínen keresztül kell menned. Mivel a helyszínnevek nem csak a települést jelzik, hanem a környezetüket is, ha elhaladunk a közelében, azt meg kell írnunk egy hozzászólásban az adott helyszínre. Hogy a félreértéseket elkerüljük, s láthatóvá tehessük, ki mikor és mégis hogyan utazott át máshová, a hozzászólás elejére odaírandó a következő:
|Utazás: [cél helyszín neve]|
A végére pedig ez:
|Következő hozzászólás helyszíne: [helyszín neve]|
(Függőleges vonaljelet az AltGr+W kombinációjával írhatunk.) A [cél helyszín neve] ebben a példában az, mely a legvégső állomása a karakternek, nem az, amelyen átutazik. A [helyszín neve] ebben a példában az, ahová legközelebbi hozzászólásunk kerül. Így, ha valaki szívesen olvassa kalandjaidat, nem veszít szem elől.
Egy példa átutazásra: Ulgardból Magánytanyára kívánkozom menni. Ezt mindenképp csak Sepaise vagy a Villám ormokon keresztül tehetem meg. Ha Sepaise felé veszem az utat, először természetesen Sepaise területére kell hozzászólást írnom, majd utána már akár Magánytanyára is. Ha viszont észak felé mennék, először a Villám ormok, majd Ceyra helyszínére kellene írnom, majd csak utána érkezhetem Magánytanyára.
Nem egy túlságosan bonyolult rendszer, talán elsőre annak tűnik a sok betű miatt. Kérem ennek betartását!
Továbbá, mivel a településnevek a térképen a térségnek adnak játékteret, nem pedig csak a településnek magának, így szabadon írható egy helyszínre olyan hozzászólás, mely nem kifejezetten a városban/faluban történik, hanem a relatív közelében. A pontos helyet, a városhoz viszonyított irányt a hozzászólás legelején tudod jelezni, ugyancsak függőleges vonalak közé írva. Ha egy helyszín túlságosan is nevezetessé válik a játékosok között, valószínűleg hozzáadásra kerülnek majd a térképhez, mint külön helyszínek. Erre csak egy példa (Vízlak közelébe írva, tegyük fel):
|Fekete Erdő, Vízlaktól Északra|

Ilyet bármely helyszínen lehet csinálni, tehát saját helyszíneket is létrehozhat egy játékos, de ügyelnie kell a helyszín leírására, azzal ellent nem mondhat!

Hírnév:
A játékban található hírnév-rendszer arra szolgál, hogy elismerjük azon játékosainkat, kik szerepjátszásban, írásban, esetleg kreativitásban kiemelkedő teljesítményűek. Azok a karakterek, kik elérnek egy bizonyos szintet, nem mindennapi tettet visznek végbe vagy nagyon tehetségesek, feljegyzésre kerül nevük arra a helyszínre, ahonnan származtatják magukat. Így tehát, ha saját karakteremet példaként használom, Arkhan Iyusu elérte a villám nagymesteri szintjét, s olyan szintet ért el, amit évszázadonként átlagosan 1-2 személy ér el, 9-es fluxtest szinttel villogva. A Villám ormokban született és nevelkedett, így a helyszín leírásába bekerülhetne a neve.
A hírnévnek is szintje van és minősége, s ez egyik pillanatról a másikra meg is változhat. Egy hírnévvel rendelkező karakter hirtelen válhat hírhedté, ha nyíltan bűncselekményt követ el, s nem számít, hogy előtte vagy addig a pontig híres volt. Ugyanez megeshet fordítva, persze nehezebben.
Szintek és jelentésük:
Elismert - Hősies tettért, elért 8-as szintű flux testért, rendkívüli tehetségért, de akár események jutalmaként is kapható.
Hős - Több hősies tett elkövetése az adott térségben, annak szomszédságában, vagy annak nevében, érdekében.
Közszereplő - Rendkívüli tehetség valamilyen szórakoztató vagy haszonteremtő téren, vagy politikai eredmények és aktív jelenlét.
Mesés - Több, mesébe illő tettért kapható, melyeket a karakter elkövetett, vagy úgy vélik, hogy elkövetett.
Legenda - Olyan, már halott, vagy halottnak ismert személy, ki életében és halálában is rendkívülinek számít. Soha nem látott tehetség vagy tettek elkövetéséért kapható. Ez a cím kapható negatív vonásokért is, így hírhedt karakterek is megkaphatják.
Kivetett - Szörnyűséges tett elkövetéséért, "jutalomként" eseményből, akár vélt galádságért kapható cím.
Gyalázat - Hírhedtség fokozásáért kapható. Azok a karakterek, kik hasonló címet viselnek, önnön anyjától is csak halálra számíthat.

Mesélői jelenlét:
A mesélők azok a moderátorok, adminok és ezek által kinevezett játékosok, kik a játék rendszerében "isteni" szerepet kapnak. Mivel mindenki "írója" a sztorinak, a karakterek sorsát magunk és másokkal való együttműködéssel szabjuk meg. Azonban a mesélők képesek bárkit és bármit irányítani, hogy a történetet vezethessék az adott jelenetben. Leginkább események lebonyolításánál találhatók meg, mivel ez legfőbb feladatuk. A mesélőnek nincs és nem is lehet saját karaktere, csakis egy külön regisztrált felhasználói fiókon, mire nincs hatással mesélői hatalma. A mesélő irányíthatja az összes NPC-t kedve szerint, míg odafigyel azok személyiségére és azok határain belül cselekszik, természetesen, viszont megvan a hatalma a személyiség lassú átformálására (nem egyik jelenetről a másikra.) Képes továbbá irányítani a játékosok karaktereit, ám az ő esetükben nincs hatalma felülírni a döntéseiket. Személyiségüket figyelembe véve mozgathatja ezeket a szereplőket, ám drasztikus változást nem iktathat be őket mozgatva. Egy mesélő jelenléte segíti a játék haladását és szélesebb eszköztárat biztosít, hogy az egész játék történetét hatékonyan formálhassák a játékosok az ő segítségével. Figyelmeztetésképpen viszont megjegyezném, hogy egy mesélő jelenlétét nem szabad félvállról venni, a velük történő játék szigorú és realisztikus, még a játék többi részéhez mérten is, így a végzetes események hirtelen is érkezhetnek. Míg játékostársaiddal való játék közben az esetleges szereplőhalál, a győzelem és egyéb hasonló jelenségek esetén megbeszélés alapján döntitek el, hogy hogyan végződik a jelenet, addig egy mesélő figyelmeztetés nélkül is kiróhatja a történet következményét a játékos beleegyezése nélkül. Nem buzdítjuk a mesélőket arra, hogy mindenáron kedvezzenek valakivel, sem pedig arra, hogy mindenáron kifogjanak valakit, s a hasonló magatartás a mesélői hatalom megvonását és az okozott kár visszaállítását eredményezi, de hangsúlyt érdemel az, hogy a mesélő igenis, majdnem bármit megtehet.
Mesélő jelenlétét lehet kérvényezni az ennek megfelelő fórumbejegyzésben.
Fontos azonban tudni: a mesélői játékból bárki bármikor kiléphet, ha nem akar részt venni. Hasonlóan, a mesélő nem csatlakozhat jelenethez, ha az abban szereplők fele nem akarja. Ez utóbbi viszont figyelmen kívül van hagyva, ha szabálysértés vagy hiba történt, a mesélő beavatkozása ilyen esetekben jogos és panaszolhatatlan.
Mesélők figyelmébe: saját karakterek bevonása az általunk mesélt jelenetbe lehetetlen. Hogy félreértések ne történhessenek, ezt a lehetőséget teljesen elérhetetlenné tesszük. Ez alól csakis a globális események lebonyolítása kivétel, ám előnnyel még abban az esetben sem lehet kedvezni saját karakternek.
Adminok és moderátorok figyelmébe: Abban az esetben, ha admin vagy moderátor szeretné felvenni a mesélő szerepét, IC hozzászólása legelején jelezheti a következővel: |Mesélőként|

Fluxtest:
A játékban található energianem, mellyel a varázslás történik, a fluxtest nevet kapta. Ezt, akárcsak a pénzt sem, nem mérjük semmiféle rendszerrel magán a fluxtest szintjén kívül, melyet a karaktered adatlapján tartunk számon. Ennek a mérése is a használóra és annak becsületére van bízva, így rátok, játékosokra, ám egy enyhe rendszert tartunk annak érdekében, hogy a korlátozás megakadályozza a kiskapuk használatát. Egy varázslat használata, hacsak leírása másként nem mondja, rendkívül kifárasztja a fluxtestet. Ez azt jelenti, hogy a veled egyszintű varázslatok használata háromszor történhet meg egy játékbeli napon belül. A szintednél alacsonyabb szintű varázslatok használata mindig a szintkülönbségnek megfelelő szám mennyiségével egyenlő használatot engedélyez meg, de mindig minimum 3-at. Így, ha feltételezzük, hogy 10-es szintű a fluxtested, 9 1-es szintű varázslatot használhatsz fel egy játékbeli nap leforgása alatt. Kivétel azonban a 9-es és 10-es szintű varázslatok használata. Ezek használata nem meríti ki teljesen a fluxtestet, de 7 db 1-es szintű varázslat egyidejű használatával tesz ki az energiafogyasztás, szóval lehetetlen volna egy nap kétszer 9-es és 10-es varázslatokat használni.
Ezek körülbelüli értékek, így lehet kevesebb 1-el és több is 1-el a játékos becsületessége és kedve szerint. Az egyetlen kivétel a 9-es és 10-es varázslatokra vonatkozó korlátozás.
A fluxtest minden játékbeli nap, avagy hosszú alvás után többnyire visszatöltődik. Teljesen kifárasztott állapotból csak félig töltődik vissza, túlhasználási kifárasztott állapotból pedig egyáltalán nem, s újabb napot kell várni.

A küldetésfal:
A főoldalon található egy fórum, mely a Küldetésfal névre hallgat. Ide bárki, bármikor, bármilyen (legális) feladattal megbízhatja játékostársait, hogy a játék világában megtegyenek az ő karaktere számára. Éppen ezért, mivel ez egy Nadyun világában megtalálható, tényleges fal, a hirdetéseket a karakter írja meg saját személyiségével és nyelvezetével, ne pedig a játékos, mintha játékosnak címezné. Jutalomként bármi felajánlható, amellyel már rendelkezel, persze, de mivel nincs igazán számon tartva, hogy mennyi vagyonod van, ez ugyancsak becsületre van bízva. Ez egy amolyan játékostárs keresőnek is megfelelhetne, ám sokkal inkább van szerepe abban, hogy visszaadja a küldizős RPG-k hangulatát. Használjátok egészséggel és felelősséggel, na meg legyetek kreatívak!


Köszönöm, hogy elolvastad  a szabályzat ezen részét! Látogass el más regulák bejegyzéseire is, hogy tudakozódj a többi, itt meg nem említett szabályról!

Vissza az elejére  Üzenet [1 / 1 oldal]

Engedélyek ebben a fórumban:
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.